Pawel
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Śro 10:24, 11 Kwi 2007 Temat postu: REGULAMIN FORUM |
|
|
Forum to miejsce, w którym można dyskutować niemal na każdy temat Aby jednak zachować porządek i miłą atmosferę na forum, niezbędne jest przestrzeganie poniższego regulaminu:
Na forum nie przeklinamy, chyba że przekleństwo jest elementem kawału - wówczas należy to zaznaczyć dopiskiem "18+" w temacie wątku (co oznacza "co najmniej od lat osiemnastu").
Jeśli już koniecznie musimy użyć wulgaryzmu (bo np. zostaliśmy oszukani na aukcji internetowej), niezbędne jest jego "ocenzurowanie" (zamiana kilku liter w środku wyrazu np. na znaczki ***). Osoby nadużywające wulgaryzmów (nawet "ocenzurowanych") będą karane.
Na forum nie publikujemy linków do stron pornograficznych czy zawierających oprogramowanie pirackie ("warez"), numery seryjne ("seriale") czy łamiące zabezpieczenia ("cracki"). Usuwane będą także adresy stron zawierające linki do stron pirackich.
Jeśli wątek zawiera treści przeznaczone raczej dla czytelników dorosłych, powinien mieć w temacie dopisek "18+".
Nie obrażamy innych forumowiczów.
Należy zakładać wątki w odpowiednich dla nich działach. Wątki założone w złych działach będą przenoszone do odpowiednich kategorii przez moderatorów.
Przed założeniem wątku prosimy sprawdzić, czy podobna dyskusja już się na forum nie toczyła (pomocna tu będzie wyszukiwarka na forum - w menu forum opcja "Szukaj").
Dział Kosz przeznaczony jest dla dyskusji na tematy dowolne, także zupełnie bezsensowne.
Wszelkie wątki zawierające dyskusje całkowicie bezsensowne i bezwartościowe, a zakładane w innych działach niż Śmietnik, będą przenoszone do Śmietnika.
Wątki zawierające kłótnie, wyzwiska czy służące wyłącznie nabijaniu postów będą zamykane, a w wybranych przypadkach także przenoszone do Śmietnika.
Nie piszemy dużymi literami, zwłaszcza w temacie wątku.
Nie powinno się cytować długiej na dwie strony wypowiedzi tylko po to, by dopisać "Zgadzam się!". Cytujmy jedynie krótkie fragmenty, mające przypomnieć, o co chodziło w cytowanej wypowiedzi.
Należy unikać animowanych avatarów (obrazków pod loginem), a także animowanych obrazków w podpisach (sygnaturkach) - chyba że animacja jest bardzo dyskretna i nie "kłuje" w oczy.
Avatar powinien ważyć najwyżej 25 kB. Cięższe avatary będą usuwane.
Sygnatura (podpis) powinna być stosunkowo krótka - najwyżej 4-5 linijek (lub obrazek o podobnej wysokości). Obrazki w sygnaturze powinny ważyć łącznie nie więcej niż 50 kB. Dłuższe i cięższe sygnatury będą usuwane.
Zabronione jest tzw. "nabijanie postów" (dodawanie do każdego wątku kilkudziesięciu wypowiedzi na godzinę o treści "Ok", "Aha", "Popieram" itp., mające na celu jedynie zwiększenie "rangi" na forum). Osoby notorycznie nabijające posty otrzymają od moderatorów ostrzeżenie.
Zabronione jest tworzenie takich samych wątków w kilku różnych działach. Powtarzające się wątki będą usuwane.
Zabronione jest podszywanie się pod administratorów i moderatorów forum, w tym używanie ich avatarów czy podpisów (w tym: "Administrator", "Moderator" czy "PCLab.pl team").
Reklamowanie niekomercyjnych stron prywatnych jest niedozwolone, jednak wolno podać do nich link tylko jeden raz (ewentualnie dozwolone jest umieszczenie linka do własnej strony w podpisie). Powtarzające się linki w różnych wątkach będą usuwane.
W przypadku odnalezienia wątków naruszających regulamin forum (zwłaszcza zawierających linki do warezów, cracków czy stron porno) prosimy o poinformowanie moderatorów forum .
Za łamanie regulaminu moderatorzy będą przydzielać punkty ostrzeżenia. Każde złamanie regulaminu to 10% ostrzeżenia. Gdy forumowicz notorycznie będzie łamał regulamin, a poziom ostrzeżenia wzrośnie do 100%, jego konto będzie blokowane bezterminowo.
Za częste łamanie regulaminu forum w krótkich odstępach czasu przewidujemy także czasowe (kilkudniowe) blokady kont. Jeśli forumowicz się nie opamięta, jego konto będzie blokowane bezterminowo.
Przewidzieliśmy możliwość resocjalizacji dla forumowiczów łamiących regulamin. Ostrzeżenia będą wygasać - poziom ostrzeżeń będzie spadał o 10% co dwa miesiące.
O zmianach w regulaminie informować będziemy na forum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|